czwartek, 28 maja 2015

Tiulowa Spodnica - pierwszy sposób

Spódnica tiulowa szyta dla niemowlaka.
Uszyłam ją specjalnie, aby pokazać inny sposób wykonania. Poprzednio szyłam spódnicę dla dorosłej osoby , potrzebowałam sporą ilość materiałów i sporo czasu. Wtedy szyłam z koła, a to zdecydowanie więcej roboty. Teraz mogę to stwierdzić. Jednak estetyka i wygląd spódnicy mówią same za siebie. Z koła lepiej wygląda. Z prostokąta nie tak źle, ale jak ktoś chce mieć kieckę na długi czas i wyglądać w niej olśniewająco to polecam z koła.
A teraz sposób z prostokąta. Nie podam ilości materiału, bo podobna ilość co z koła. ( a z koła szyłam tu- http://mamjasia.blogspot.com/2015/05/pierwsza-spodnica-z-tiulu.html


Spódnica tiulowa z prostokąta szyta dla niemowlaka ;)

1. Wybieramy materiał na podszewkę i tiul. Ja wybrałam satynę.


2. Najpierw zajmiemy się podszewką. Składamy na pół  po długości prawą stroną do siebie. Na lewej stronie musimy ołówkiem trochę pozaznaczać.
Aha zaznaczam, że samą podszewkę lepiej wykonać jednak z koła- spódnica będzie się lepiej  układać.


Niżej zdjęcie z napisanymi wzorami, którymi dobrze się posłużyć, przy wyliczaniu długości, szerokości kiecki ( a swoją drogą jaka ta matma potrzebna w życiu ;) Kliknijcie na zdjęcie  lepiej  będzie widoczne ;p

r to jest 1/4 waszego obwodu. np. jeśli w biodrach ( zawsze mierzymy biodra, bo tam mamy najwięcej ;p) mamy 40, to r= 10 ;) ( pamiętajcie teraz szyję dla niemowlaka)


3. Wycinamy. Najpierw nasze małe kółko czyli obwód przed które będziemy zakładać spódnicę  Potem wycinamy całą podszewkę. I otrzymujemy takie coś ;)


4. Pasek. Wycinamy prostokąt  o długości obwodu +1 cm na zszycie, szerokości, to zależy jak chcecie, ja wzięłam 4 cm. Pasek zginamy prawą stroną do siebie obszywamy długi bok, przez jeden otwór przekładamy na prawą stronę. i odkładamy na bok ;)


5. Teraz zajmiemy się tiulem. Wycinamy z niego prostokąty o szerokości dwa razy większej niż obwód. Czyli jeśli mam obwód 40, to szerokość tiulu będzie 80 ;p  Powiem w sekrecie , że szerokość dwa razy większa to tak na prawdę minimum dla spódnicy tiulowej. Warto wziąć więcej, ja wzięłam 120 cm
Długość natomiast według uznania. Ja wzięłam ok 10 cm dłuższą niż podszewka. 

Wycinamy 4 takie prostokąty. Można więcej. Mniej jednak nie polecam ;)


6. Teraz najtrudniejsza część. Bierzemy podszewkę i jeden prostokąt tiulu. Na podszewce zaznaczamy przód, tył i boki.  Sprawdzić gdzie jest środek tiullowego prostokąta. Dopasowujemy środki do siebie i spinamy szpilką. Teraz zaczynamy nakładanie pierwszej warstwy tiulu na podszewkę. Robimy to w ten sposób, że z zaznaczonego środka "marszczymy" tiul i spinamy szpilką z podszewką. Tak podobnie jak się firanę zaczepia na żabki ;p potrzeba na prawdę bardzo dużo szpilek i cierpliwości, bo praca z tiulem do najłatwiejszych nie należy.



 7. Obszycie. Zasiadamy do maszyny. Nastawiamy na drobny ścieg prosty. I bardzo powolutku po kolei każdą szpileczkę odczepiając przyszywamy pierwszą warstwę tiulu do podszewki.
 Aha pamiętajcie o dopasowaniu nici do koloru materiałów ;p


8. Pierwsza warstwa przyszyta. Teraz już z górki. W taki sam sposób postępujemy z kolejnymi warstwami. ;)


1 warstwa tiulu.  Kolorki jasne więc kiepsko to na zdjęciu widać.



9. Tam gdzie kończy się tiul, czyli powinno to być z tyłu spódnicy, zostawcie go troszeczkę więcej na zszycie.



I tym się różni spódnica tiulowa wykonana z koła a prostokąta. Z koła nie trzeba zszywać razem  każdej warstwy tiulu. Przy prostokącie, nie ma wyjścia, trzeba się w to pobawić .

10. Tak samo postępujemy z 2,3 i 4 warstwą tiulu.


Warstwy tiulowe gotowe ;)


11. Wszywamy pasek. Tak jak na zdjęciu poniżej widać. Pasek musi być wszyty od wewnętrznej strony spódnicy. 



12. Do paska wkładamy gumę. ( niestety nie miałam białej). Gumę zszywamy. Otworki paska zszywamy ręcznie.



13. Pozostało tylko obszyć  podszewkę . Aha pamiętajcie, że zszycie podszewki należy wyprasować jeśli jest ona z satyny.



Spódnica tiulowa szyta z prostokąta gotowa ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz