środa, 6 maja 2015

Jak uszyć dwustronną czapkę

Czapkę wykonałam z bawełny organicznej, dzięki czemu jeszcze przyjemniej będzie się ją nosiło ;)

Szukałam na różnych stronach, blogach jak najprościej uszyć taką czapkę. Nie wszystkie były zrozumiałe. Nawet większość źle opisywała, albo czegoś nie dopisali i musiałam się domyślić.  Niby proste ale nie do końca.
Szyłam  pierwszy raz, więc popełniłam kilka błędów. Po pierwsze nie korzystałam z szablonu. Teraz wiem, że to utrudnia sprawę. Czapka nie wyszła równo, z jednej strony ma dłuższy bok, z drugiej krótszy. Więc jeśli chcecie tak perfekt równo uszyć czapkę, najpierw druknijcie sobie szablon ;)
Drugi błąd to zostawienie otworka w nieodpowiednim miejscu. Co prawda szyłam czapkę dwustronną, jednak założyłam , że i tak strona ze wzorkiem jest ładniejsza, i na niej będzie noszona. No i otoworek całkiem niechcący wypadł mi właśnie na stronie ze wzorkiem. To oznacza, że na ulubionej stronie widać zszycie. Tragedia to nie jest, no ale na drugi raz będę wiedzieć, że otworek robić na tej brzydszej stronie ;)

i to chyba tyle wskazówek.

Do dzieła!

Poniżej krok po kroku, jak moim zdaniem najprościej   uszyć czapkę.

 1.  Wybieramy materiał. mogą być dwa rożne wzorki. Ja wybrałam bawełnę organiczną w komary i jasny melanż. Składamy bawełnę na pół, tak aby prawa strona była w środku. Rysujemy na lewej stronie (najlepiej kredą krawiecką lub znikającym pisakiem) prostokąty. U jaśka obwód głowy to 47cm podzielone na połowę daje 23,5cm , wysokość czapki powinna być też około 24 cm. Użyłam jerseyu, który jest elastyczny więc nie zostawiłam cm na zszycie.





2.   Musiałam się trochę naćwiczyć, bo nie miałam szablonu. Z jednego prostokąta wycięłam kształt czapki. Mniej więcej od polowy wysokości zaczęłam wycinać półkole. No i jakoś się udało ;)
przyłożyłam wycięty wzór do drugiego prostokąta. Wycięłam. I rozłożyłam .


3. Materiały połączyłam prawą stroną. Najpierw obszyłam spód.



4. Złożyłam czapkę znowu prawymi  stronami do siebie, ale tym razem pionowo. Szpileczkami połączyłam.  Obszyłam zostawiając otworek 3cm. I tutaj pamietajcie lepeij zostawić otworek na stronie, która jest brzydsza ;p ( no chyba, ze obie są piękne ;)




6. Przez otworek przewróciłam czapeczkę na prawą stronę.
 7. Zszyłam  otworek. Można ręcznie.


Dwustronna Czapeczka z bawełny organicznej  w komary  (zakochane) gotowa.;)
Jutro mamuśka uszyje sobie taka samą i wyruszymy na miasto. A co! ;)



Model ;)



Mam nadzieję, że w miarę rozumnym językiem napisałam, to co chciałam przekazać. 
Na prawdę polecam  samodzielne szycie ubrań. Każdy może się tego nauczyć ! ;) 

Już niedługo jak uszyć bluzę hihi

1 komentarz:

  1. Pani Blog jest rewelacyjny. z Pani pomoca nauczylam sie szyc te peikne czapeczki i oczywiscie na tym nie zasprzestaje ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń