niedziela, 19 kwietnia 2015

Torba na zakupy z zasłony

Duża torba na zakupy z zasłony? czemu nie !
Potrzebowałam torby większej niż zwykła szmaciana, znalazłam niepotrzebne materiały, chwila pracy i jest. Oto Ona ;)
Gdyby ktoś się kiedyś nudził to polecam taką robótkę. Przyjemne z pożytecznym ;)
poniżej krok po kroku jak powstała torba, dla tych którzy nie wiedza jak się za to zabrać.
 ( również nie widziałam, torba jest uszyta spontaniczne, poniższego opisu proszę nie traktować jako wzoru, idealnego schematu,  najlepiej zapytać fachowców lub poszukać szablon w necie  ;)


  1. Rozpoczęłam od materiałów. Wycięłam 2 prostokąty z zasłony i  2 z zamszu (wnętrze torby, raczki i spód). Wymiar dowolny, im większy tym lepiej. Zawsze lepiej więcej uciachać, niż  miałoby nam potem zabraknąć. (Lewa strona mojego zamszu to skórka)



2. Nałożyłam materiał lewą stroną na zamsz (zamszem do środka- u mnie prawa strona zamszu to skórka ;) i przyczepiłam szpilkami, po czym przejechałam maszyną po dwóch bokach. I tak samo z drugimi prostokątami zamszu i zasłony. (należy pamiętać, żeby zamszu było troszeczkę więcej niż bawełny)



3. Ok, mam już główną część torby. Teraz czas na spód. Wycięłam prostokąt z zamszu. Przyłożyłam go do dolnej części jednego boku torby i przyczepiłam szpilkami, żeby się nie przesuwał, po czym zszyłam. (chciałam mieć zamsz w środku torby, więc tak jak widać na zdjęciu, przyłożyłam stroną lewą do bawełny). 





4. Tak samo zrobiłam z drugim bokiem torby. I wyszło takie cuś ;)


5. Teraz chyba najtrudniejsza rzecz do zrobienia. Złożyłam spód na połowę (można sobie zaznaczyć, żeby wyszło równo) i przeszyłam do połowy z obu stron, tak jak na zdjęciu. Spód będzie  ładniej się układał i wyglądał. (wystające nitki należy uciąć ;)



6. Rączki. Nic trudnego, dwa wąskie paski obszyłam z dwóch stron. Wszyłam w międzyczasie, gdy obszywałam górną część torby. Obszyłam kilka razy, aby były mocniejsze i większy ciężar zniosły ;)




7. Pozostaje tylko połączyć razem boki torby. Obszyłam kilka razy, by była mocniejsza. Przy spodzie należy uważać, by maszyną dojechać do połowy.
 Jak widać nie poszło idealnie, materiał  podwinął się dwa razy, ale to bez znaczenia, te błędy nie będą widoczne na prawej stronie torby.



Na sam koniec obciąć zbędne części materiału i wystające niteczki. Przełożyć na prawą stronę.
Duża torba na zakupy i nie tylko gotowa ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz